Oscars: Inside the Greenroom van dit jaar in Los Angeles

0

Als je tot de groep met een hoog wattage behoort die het geluk heeft om toegang te krijgen tot de Oscars -greenroom van dit jaar , neem dan even de tijd om de felgekleurde mozaïeken die de ruimte sieren van dichtbij te bekijken: details zijn handgemaakt door ambachtslieden van een van ‘s werelds meest gevierde horlogemerken.

Lui geladen afbeelding
De Oscars-kas van 2022. ROLEX

 

Rolex is sinds 2016 gastheer van de Academy Awards -greenroom en produceert elk jaar een aangepast ontwerp voor deze VIP-ruimte backstage in het Dolby Theatre in LA. Alleen presentatoren en genomineerden worden toegelaten tot deze exclusieve enclave – een plek om even te ontsnappen aan de razernij van de aandacht.

 

 

Naast groepen pluche zit- en barruimtes in de kamer met houten panelen, eert het ontwerp van dit jaar de skyline van Los Angeles via een paar muurschilderingen. De afgebeelde scènes variëren van de Hollywood Hills en hun iconische bord en de Santa Monica-pier tot silhouetten van gebouwen en monumenten, waaronder de door Renzo Piano ontworpen koepel van het Academy Museum of Motion Pictures (Rolex is een sponsor van het museum, dat in november werd geopend 2021).

Ambachtslieden van de ontwerpafdeling van Rolex maakten de individuele stukken van de muurschilderingen in metaal en leer, waarbij ze afbeeldingen van tandwielen, uurmarkeringen en andere uurwerkelementen als inspiratiebron gebruikten. De spaken van het reuzenrad op de Santa Monica Pier komen bijvoorbeeld uit de wijzers van een horloge, terwijl het wiel bedoeld is om gedachten op te roepen aan de kenmerkende gecanneleerde bezel van Rolex.

Lui geladen afbeelding
Detailopname van de muurschildering in de Oscars Greenroom van 2022. ROLEX

Als de ronde vorm van de verlichtingsarmaturen in de kamer bekend voorkomt bij Rolex-dragers, is dat omdat het bedoeld is om te lijken op het uiterlijk van het datumvenster en de vergrote lens – bekend als de Cyclops in het spraakgebruik van de horlogemaker – die zich op een Rolex 3 o bevindt. ‘klok positie. Een horloge is ook te zien in de greenroom, een Rolex Datejust 36 nieuw voor 2021 met een goudkleurige wijzerplaat met gecanneleerd motief in gele Rolesor.

Lui geladen afbeelding
Oyster Perpetual Datejust 36 ROLEX

De geschiedenis van de horlogemaker met cinema reikt natuurlijk verder dan de greenroom. Rolex werkt sinds 2017 samen met de Academy of Motion Picture Arts & Sciences en heeft getuigenissen geproduceerd met filmmakers als James Cameron en Martin Scorsese . Het merk was ook de exclusieve sponsor bij de Academy’s Governors Awards, die plaatsvonden op vrijdag 25 maart, en ondersteunt ook film en andere artistieke disciplines in zijn Rolex Mentor and Proteges-programma, gelanceerd in 2002. Het zal ook een nieuwe film- thema tv-commercial tijdens de uitzending op zondag.

 

 

Maar het is het ambacht in een Rolex-horlogekast dat op zondagavond naast de sterren in de schijnwerpers zal staan. “De nauwgezette zorg die wordt besteed aan het maken van een Rolex-horloge, de aandacht die we besteden aan het kleinste detail en ons constante streven naar uitmuntendheid zijn allemaal aanwezig in de greenroom”, zegt Arnaud Boetsch, directeur communicatie en imago van Rolex, in een verklaring. “Ze weerspiegelen de subtiliteit, de precisie en de magie van film.”

Lui geladen afbeelding

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here