Overwatch 2 Details Nieuw ping-systeem voor verbeterde communicatie en toegankelijkheid

0

Communicatie is de basis van de overwinning in teamgebaseerde games, maar om verschillende redenen kan niet iedereen zich op zijn gemak voelen met het gebruik van voicechat. De teamdynamiek zal in dergelijke gevallen waarschijnlijk worden beïnvloed, en Blizzard probeert dat aan te pakken met een gereviseerd ping-systeem voor Overwatch 2 , dat op 26 april van start gaat met de bèta-lancering .

Met de nieuwe functie kunnen spelers “een contextuele ping activeren, afhankelijk van waar je op mikt binnen je gezichtslijn” met een klik op de knop, en bevat personagespecifieke callouts die teamgenoten waarschuwen met de stem van de door de speler geselecteerde held. “Als je bijvoorbeeld Tracer speelt en een vijandelijke Reaper pingt, zullen je teamgenoten Tracer de locatie van die Reaper horen roepen”, legt de officiële blogpost uit .

Voor personages met bewegingsvaardigheden valt de ping weg en wordt in plaats daarvan hun laatst bekende locatie gemarkeerd. Systeemontwerper Gavin Winter deelt: “Een ping kan aan een held worden ‘geplakt’ terwijl ze zichtbaar zijn, en de ping toont de laatst bekende locatie wanneer ze niet zichtbaar zijn.” De veranderingen zijn afhankelijk van heldencapaciteiten, zoals Sombra’s Translocator, Doomfist’s Meteor Strike, Moira’s Fade, Reaper’s Shadow Step en Tracer’s Recall, en zouden handig moeten zijn om een ​​mogelijke hinderlaag in de gaten te houden.

Het communicatiewiel is ook uitgebreid met meer opties die anderen informeren over iemands acties en de reacties op deze pings (“ja, “nee”, “klaar” en “gaan”). Een nieuw geïntroduceerde functie pingt ook de locatie van een teamgenoot op de minikaart, zodat spelers het gemakkelijker moeten vinden om naar elkaar te kijken en elkaar te steunen. Wat betreft Genji-spelers die blijven spammen met ‘I need healing’? Genezers kunnen ze nu sneller lokaliseren, genezen en het zwijgen opleggen … of ervoor kiezen ze volledig te negeren door het ping-systeem uit te schakelen.

“We hopen dat dit systeem zal helpen bij toxiciteit in de game”, zegt Winter. “Als je het niet leuk vindt dat een persoon zo vaak pingt, heb je de mogelijkheid om het ping-systeem uit te schakelen door middel van blokkering of squelch voor die specifieke persoon. We hebben op dit moment een zware spambeveiliging die we kunnen aanpassen, maar we willen echt zien wat het beste werkt voor de gemeenschap.”

De Overwatch -gemeenschap heeft lang om een ​​verbeterd ping-systeem gevraagd en het is bemoedigend om te weten dat de droom eindelijk vorm krijgt. Afgezien van het verbeteren van het vermogen van een team om te communiceren, maakt deze functie het ook toegankelijker voor spelers om callouts te maken zonder deel te nemen aan voicechat. In Apex Legends heeft het ping-systeem bewezen een hulpmiddel van onschatbare waarde te zijn voor communicatie, dus hopelijk is dat hier ook het geval.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here